6 KEBAIKAN OSTEMATRIX UNTUK IBU HAMIL

Friday, March 08, 2019
Kekurangan kalsium boleh menyebabkan berlakunya osteoporosis atau tulang poros. Osteoporosis bukanlah penyakit yang boleh disembuhkan namun ianya boleh dicegah dengan pengambilan kalsium yang cukup. Hasil kajian menunjukkan bahawa wanita Malaysia mendapat kurang daripada 50% jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang. Dengan mengambil 2 gelas susu sehari masih tidak mencukupi untuk menampung keperluan kalsium harian kita.  Ostematrix adalah satu pil kalsium yang membantu dalam mencukupkan keperluan kalsium dalam tubuh. 


Kandungan OSTEMATRIX boleh rujuk sini.

KEBAIKAN OSTEMATRIX bukan sahaja untuk ibu hamil, malah lelaki dan remaja juga boleh amalkan ostematrix untuk mencukupkan keperluan kalsium harian bagi menjaga kesihatan. 


1. MEMBANTU IBU HAMIL



Ibu hamil yang kurang kalsium disarankan mengambil Ostematrix bagi mencukupkan keperluan kalsium. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan ibu mengalami masalah kekejangan kaki (cramp) di waktu malam. Ostematrix bukan sahaja untuk ibu malah untuk menguatkan tulang bayi dalam kandungan.

2. MEMBANTU IBU MENYUSU


Ibu menyusukan anak dengan susu ibu lebih memerlukan kalsium untuk membekalkan susu yang lebih pekat dan sihat untuk anak. Pengambilan makanan seimbang membantu untuk menghasilkan susu yang berkualiti. Disamping itu, ostematrix juga boleh menjadi penggalak susu yang sihat untuk ibu dan anak.

3. MEMBANTU MASALAH SENGGUGUT

Bagi anak remaja atau wanita yang selalu mengalami masalah senggugut yang teruk, Ostematrix membantu mengurangkan rasa sakit. Pengambilan yang berterusan boleh menghilangkan sakit senggugut. 

4. MEMBANTU MASALAH SEMBELIT 

Faktor pemakanan dan persekitaran kita hari ini menyebabkan banyak penyakit yang timbul. Sembelit adalah satu tanda bahawa badan kita tidak berfungsi dengan betul. Bayangkan kalau susah nak membuang atau tidak membuang dalam masa berhari-hari. Ini menyebabkan banyak penyakit yang timbul seperti jerawat batu dan usus tidak sihat. Ostematrix adalah salah satu suplemen yang terdapat dalam SET SEMBELIT.  

5. MEMBANTU MASALAH IMSOMNIA

Imsomnia atau masalah tak boleh tidur malam boleh menyebabkan tugas harian terganggu kerana tidak cukup rehat yang sempurna. Masalah ini boleh menganggu prestasi kerja jika berterusan. Pengambilan suplemen ostematrix membantu dalam masalah imsomnia dan memberikan tidur yang lebih lena.

6. MEMBANTU MENGUATKAN TULANG


Kekurangan kalsium boleh menyebabkan tulang rapuh dan untuk orang tua boleh mengalami masalah osteoporosis. Satu tablet Ostematrix bersamaan dengan satu gelas susu. Orang dewasa yang berumur 18 tahun ke atas disarankan mengambil 4 tablet Ostematrix setiap hari untuk keperluan kalsium harian. Pengambilan yang berterusan membantu menguatkan tulang, gigi dan kuku.

Untuk mendapatkan Ostematrix bolehlah menghubungi Kak Feni.


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.