Lagi 10 Hari Nak Sambut Ramadhan 1438

Tuesday, May 16, 2017
Alhamdulillah hari ini masih bernafas di bumi Allah ini. Bertenaga untuk bekerja mencari seuap nasi untuk diri sendiri dan keluarga. Semoga banyak rezeki yang datang mencurah-curah.

Mei semakin hari semakin meninggalkan kita. Lebih kurang 10 hari lagi nak sambut Ramadhan. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna untuk kami.

Tahun ni inshaAllah nak khatam al-quran bersama suami dan anak-anak. Taknak makan banyak-banyak sampai malas nak buat amal ibadat. Kalau boleh solat nak buat solat terawih setiap hari. Minimum 8 kali sehari.

Semoga semua amalan kita diterima Allah. 


Aku banyak dosa ya Allah. Terlalu banyak dosaku yang lalu. Tahun ni alhamdulillah berjaya ganti puasa sepenuhnya. Puasa sunat pun dah banyak buat tahun ni. Berjaya mengatasi perasaan malas.

Makan banyak boleh menyebabkan perasaan malas. Jadi sekarang ni memang dah kontrol makan lah. Manis-manis pun dah tak makan sangat. Banyak minum air kosong bila di ofis. Kalau kat rumah pun jarang sangat minum air manis.

First ramadhan kali ni jatuh pada hari Sabtu. Abah kerja hari tu. Harapnya abah dapat balik awal la boleh berbuka puasa sama-sama dengan keluarga.






No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.