6 KEBAIKAN ESP UNTUK MEREKA YANG BERPUASA

Thursday, May 17, 2018

Alhamdulillah bertemu kembali dengan Ramadhan yang mulia untuk tahun ni. Hari ni Feni nak share tentang kebaikan ESP untuk mereka yang berpuasa. 

ESP ni adalah serbuk soya yang padat dengan khasiat untuk kesihatan dan kecantikan. Feni mula kenal ESP ni sejak menyusukan adik Rayyan. Masa tu dalam bulan 5 tahun 2015. Menyusukan anak dan berpuasa memang sangat-sangat mencabar. Stress dan emosi yang tidak menentu boleh membuatkan susu badan merudum masa tu. Bertemu dengan ESP sebagai minuman harian memang sangat-sangat membantu dalam mengurangkan masalah Feni.

Jom kita tengok apa KEBAIKAN ESP UNTUK MEREKA YANG BERPUASA :-


1.  Kekal Bertenaga Sepanjang Hari

Bulan puasa ni kita sedia maklum yang tak boleh makan atau minum di siang hari. Jadi ambillah segelas ESP ketika bersahur sebagai hidangan sahur yang lebih sihat dan berkhasiat. Ia membantu dalam mengekalkan kecergasan sehingga sampai waktu berbuka. 


2. Hidangan Yang Mengenyangkan

ESP membantu dalam membuatkan perut berasa kenyang dan menahan rasa lapar. ESP sangat disarankan untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan kerana mengurangkan rasa lapar ketika berdiet. 


3. Mencantikkan Kulit

Antara kesan sampingan setelah mengamalkan ESP ialah kulit menjadi lebih cantik dan gebu. Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan secara kerap boleh menjadikan kulit lebih awet muda.

4. Menguatkan Memori

Jangan lemah-lemah semasa berpuasa. Pengambilan ESP secara konsisten juga membantu dalam menguatkan memori serta merangsang otak. 

5. Sangat Baik Untuk Hormon

Kacang soya merupakan satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

6. Baik Untuk Prostat

Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

#TESTIMONI ESP









Jadi jom kita bersama-sama sihat dan cantik dengan ESP. Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee boleh terus kontek Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.