ESOK BALIK KAMPUNG LAGI

Monday, May 07, 2018

Esok kami akan bertolak pulang ke kampung pada sebelah malam kerana suamiku masih bekerja di siang hari. Jadi selepas dia pulang kerja malam esok baru kami bertolak pulang.

Bos kami bagi cuti sempena PRU ni, bolehlah ummi bersiap-siap awal utnuk pulang ke kampung. Teringat minggu sudah masal balik kampung. Dah nak dekat pukul 12 malam baru gerak. Punyalah stress suami mak jemah sebab jalan jem dan kena siapkan kerja. Maklumlah nak cuti lama kan jadi kenalah siapkan kerja dulu.

Baju-baju pun pakai ambik dan sumbat-sumbat je dalam beg. Masa tu Abang Aus je yang tinggal. Adik dah selamat ikut angah dia balik dulu. Abang Aus pulak masa tulah dia nak suruh ummi bacakan buku cerita. Adeii ummi ni nak cakap pun dah tak larat.

Sebenarnya dia nak perhatian tu yang dia buat macam-macam. Adik pulak tak de. Selalunya dia main je dengan adik dia. Ni adik gerak balik dulu. Siap-siap baju untuk 4 hari pakai sumbat-sumbat je sebab takut lambat. Esok dah kenduri. Kotak goodies ada dengan kami sebab kereta kami besar. Jadi kami lah yang bawa balik. Kena sampai awal jugak sebab majlis akan bermula pukul 10 pagi. Majlis marhaban.

Malam tu jalan agak jam sebab mungkin ramai orang balik kampung nak sambut puasa. Angah sampai kampung dah pukul 3.30 pagi. Kami pun sampai lambat dalam pukul 5.30 pagi. Mata sangatlah mengantuk. Tak teman pun abah bawak kereta sebab penat sangat. Selalu tahan jugak mata, kali ni memang tak boleh.

Harap perjalanan balik kampung esok dipermudahkan. Janganlah jam sangat-sangat. Kami nak balik mengundi ni. Ummi rasa kena spare makanan siap-siap takut lapar. Anak-anak mungkin akan tidur je sebab balik malam kan. Best jalan malam sebab sejuk. Kalau siang panas dan mengantuk. Malam pun mengantuk juga tapi agak sejuk dan tenang. Tengok perjalanan kalau ramai yang balik malam esok maknanya jam lah.

Okey nanti kita sambung story lagi.

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.