Al-Fatihah Untuk Sahabat

Wednesday, September 04, 2019

Semalam semalaman dok terkebil-kebil atas katil. Tak lena tidur sebab mendapat perkhabaran duka tentang pemergian Kak Gee kawan kakakku. Semoga rohnya ditempatkan bersama kalangan orang yang beriman. Beliau seorang sahabat yang baik bukan sahaja untuk kakakku malah kami sekeluarga kenal keluarga dia. Kalau ada apa-apa majlis mesti ada.

Kematian itu mengingatkan kita tentang hidup ini hanyalah pinjaman sementara. Sampai masa kita akan dijemput pulang. Allahuakbar mengenangkan terlalu banyak dosa ini. Ampunkanlah segala dosa-dosa kami Ya Allah.

Sungguh aku malu denganMu. Aku tak layak untuk syurgaMu namun aku mohon matikanlah aku dalam "husnul khotimah". Pengakhiran yang baik-baik.

Semoga amal kebaikan kami diterima olehMu ya Allah. Angkatlah darjat kami sebagai hambaMu yang bertakwa. Janganlah Kau pesongkan hati-hati kami setelah Kau beri petunjuk.

Sementara diberi peluang nikmat hidup ni. Berbaktilah dan berimanlah kepada Allah. Berbuat baik kepada semua makhluk. InshaAllah Allah sayang hamba-hambanya yang beriman dan beramal soleh.

Jemputlah kami pulang dalam keadaan penuh kebaikan. Amin Ya Rabbal Alamin.

Al-Fatihah (mohon baca) untuk Kak Fauziah.

2 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.