5 LANGKAH MENCEGAH HFMD DENGAN BASIC H SHAKLEE

Tuesday, August 07, 2018


Sejak HFMD menyerang Malaysia ni. Macam-macam cara ummi cuba buat untuk elakkan anak-anak dari terkena jangkitan HFMD ni. Antaranya Kak Feni elakkan pergi ke pasaraya dan juga tempat-tempat awam yang terlalu ramai orang.

1. PASTIKAN BASUH TANGAN 


Kak Feni akan pastikan anak-anak basuh tangan selepas bermain terutamanya bila bermain di luar rumah. Kadang-kadang kita tak tahu apa benda yang mereka pegang. Gunakan pencuci tangan yang selamat dan bebas bahan kimia seperti Basic H Shaklee sebagai pembasmi kuman.

2. ELAKKAN MENGUNJUNGI TEMPAT-TEMPAT AWAM


Selalunya Kak Feni akan keluar bawa anak-anak berjalan di pasaraya atau taman permainan. Buat masa ni Kak Feni akan elakkan ke tempat macam tu. Sebab antara punca yang paling kerap terkena jangkitan HFMD ialah troli pasaraya. Ya, troli yang kita letakkan barang kering dan basah tu. Jadi memang Kak Feni cuba elakkan. Kalau pergi pun Kak Feni tak bagi anak-anak duduk dalam troli.

3. BERSIHKAN SEGALA MAINAN


Bersihkan segala mainan dan peralatan yang selalu kita dan anak-anak guna. Guna pembasmi kuman yang sesuai dan sudah tentu Kak Feni pilih Basic H sebab ianya selamat untuk digunakan. Bukan sahaja untuk membasmi kuman malah mencegah pembiakan kuman dan dan virus.

4. GUNAKAN TISU BASAH


Pasti sediakan tisu basah terutama bila keluar. Kadang-kadang nak cari air susah jadi yang paling mudah guna tisu basah. Selain tisu basah boleh juga sediakan sanitizer untuk membersihkan tangan.

5. BAWA SPRAY BASIC H 


Benda mudah dan senang hanya ikut langkah di bawah.







BAGI MENDAPATKAN BASIC H DAN PRODUK SHAKLEE BOLEH TERUS HUBUNGI KAK FENI.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

atau

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.