Set Kesuburan Shaklee

Thursday, April 06, 2017
Produk Shaklee yang boleh diamalkan untuk tujuan hamil ialah :


1) B-Complex

Mengandungi gabunagn 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan, lengkap dengan asid folik untuk membina saraf tunjang bayi. Kekurangan vitamin B boleh menyebabkan tumbesaran bayi menjadi cacat. Membantu dalam proses kesuburan lelaki dan wanita. Suami dan isteri disarankan supaya mengamalkan B-Complex dalam tempoh kesuburan.


2) GLA Complex

GLA atau Gamma Linolenik Asid (GLA) merupakan sejenis lemak Omega 6 yang sangat membantu dalam menyeimbangkan hormon. Dihasilkan daripada minyak borage iaitu sumber GLA yang paling pekat dan minyak bunga matahari yang mengandungi vitamin E yang bertindak membantu penyerapannya. 

GLA ini digalakkan diambil oleh wanita dan gadis remaja yang mengalami masalah PMS seperti senggugut, sakit buah dada, sakit pinggang dan perubahan mood atau mood swing. Apabila hormon prostaglandin diseimbangkan terhasilah kulit, kuku dan rambut yang lebih sihat dan cantik.


3) ESP

ESP terkenal dengan soya NON GMO iatu soya yang tidak diubah genetiknya. Merupakan sumber protein penting dalam membekalkan nutrisi kepada tubuh badan. Mengandungi sumber phytoestrogen dan isoflavones yang menghalan hormon-dependent cancers seperti kanser payudara dan prostat. 


4) Omega Guard

Merupakan minyak ikan terbaik dunia yang mengandungi asid lemak omega 3 yang membantu menyeimbangkan pengeluaran hormon dan memperbaiki respon selular terhadap insulin. Membantu dalam pembentukan otak yang lebih bijak untuk bayi dalam kandungan.

Safeni Feni
Sms/Telegram/Whatsapp : 01115672780
Email : feni8683@gmail.com


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.