MINUMAN HALIA YANG MENENANGKAN DAN MEMBANTU BUANG ANGIN DALAM BADAN

Tuesday, March 13, 2018

Secawan teh halia yang ditambah sedikit madu menjadikannya lebih berperisa untuk dinikmati. Keadaan stress yang sungguh menegangkan otak dapat dilegakan dengan menikmati secawan teh halia.

Kadang-kadang sebu di perut sebab aktiviti makan yang tidak menentu. Bila perut sebu pon boleh amalkan teh halia sebagai rawatan remedi bagi membantu melegakan perut yang sebu.

Masa pergi beli goreng pisang dibawah pun terpaksa pilih pisang yang tak angin sebab bila kena angin memang masalah. Dahla kita ni datang balik kerja dengan motor. Buatnya sakit kepala masa tengah jalan mahu tak haru biru jadinya.

Bila cakap dengan pakcik tu, saya tak boleh makan pisang abu pakcik sebab nanti kena angin. Terus dia cakap nak buang angin dalam badan senang je. Balik rumah nak ambil halia, ketuk-ketuk dan panaskan hingga mendidih. Sejukkan air halia hingga suam, kemudian campur madu sikit. Minum dengan bahagia.

Masalahnya kita ni takde masa nak buat. Bila ada masa lapang bolehla buat. Sampai rumah sendiri pun dekat pukul 10 malam. Awal pagi dah nak keluar hantar anak sekolah kemudian terus ke pejabat. Bila masa nak buatnya hari-hari. Jadi kena tunggu hujung minggu baru boleh buat benda-benda macam ni dengan bahagia.

Alternatif nak senang dan mudah, Feni akan telan saja PEPPERMINT GINGER PLUS dari Shaklee ataupun kalau nak mudah Feni hanya bancuhkan dalam air suam dan minum. Kesan minum air halia ni memang best. Sakit kepala dan kembung perut mudah lega. Angin dalam badan pun tak segan-segan nak keluar. 

Antara khasiat halia untuk kesihatan

1. Halia Mengekalkan Peredaran Darah Normal. 
2. Memulihkan Mabuk dalam Perjalanan
3. Meningkatkan penyerapan nutrien dalam usus.
4. Pencegahan Demam dan Selesema.
5. Mengurangkan Ketidakselesaan Perut.
6. Mencegah Barah Usus.
7. Mengurangkan kesakitan dan keradangan.
8. Melawan Masalah Pernafasan yang biasa.
9. Rawatan Kanser ovari.
10. Menguatkan imuniti.
11. Mengurangkan Morning Sickness. 


Nak mudah nak senang buang angin dalam badan boleh dapatkan stok Peppermint Ginger Plus sebagai alternatif untuk buang angin dalam badan.

Boleh hubungi Feni untuk buat pesanan dan pertanyaan.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

1 comment:

  1. https://sweethealthy86.blogspot.my/2018/03/minuman-halia-yang-menenangkan-dan.html

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.