TERUJA NAK BERCUTI KE CAMERON HIGHLAND LAGI

Tuesday, September 04, 2018
Assalamualaikum.

InshaAllah lagi 10 hari kami bertolak ke Cameron Highland. Lama dah kami book tempat penginapan sempena cuti banyak bulan September ni kan. Harapnya berjalan dengan lancar. Jadinya Kak Feni bertanggungjawab untuk membuat itinerary bagi percutian kami ni.

Untuk memudahkan Kak Feni membuat itenarary ni Kak Feni pun meluangkan masa meng"Google" tempat-tempat menarik di Cameron Highland. Walaupun berpuluh kali ke CH memang tak pernah puas dan serik nak pergi lagi.


Walaupun banyak tempat yang menarik di CH ni, kami mengambil keputusan untuk pergi beberapa tempat je sesuai dengan masa kami. Bukan apa, taknak rasa tertekan dan stress. Nak pergi bercuti nak rilek-rilek dan santai-santai je. Kalau pergi dengan tergesa-gesa nak kejar masa memang tak seronok dan stress. Jadi kali ni kami plan nak ke 6 buah tempat je.

Kali ni Kak Feni ke sana dengan keluarga mentua. Ni adalah kali kedua Kak Feni bercuti dengan mereka di CH. Kali pertama dulu masa Abang Aus berumur setahun dan baru boleh jalan.

Entah kali berapa dah kami pergi ke CH ni. First time Kak Feni sampai masa tingkatan 3. Tu pun dengan rombongan sekolah. Terasa seronok sangat bila dapat berjalan dengan kawan-kawan. Beli buah strawberi dan bunga segar. Rasa bangga sangat boleh pergi CH.

Seronok bila pergi dengan rombongan sebab boleh rilek-rilek dan tidur dalam bas. Bila pergi sendiri macam sekarang ni, takkan nak biarkan suami drive sorang-sorang (walaupun kadang-kadang terlena juga).

Cuaca di CH yang sejuk dan segar, penuh dengan kehijauan tanamannya memang sentiasa menggoda dan mendamaikan. Pergilah berjuta kali pun tetap menjadi pilihan hati. 

Ni kami nak pergi musim cuti sekolah (hari satu Malaysia) tak tahulah jalan macam mana. Kena bawa bekal siap-siaplah nampak gayanya. Buatnya jalan jam macam kami pergi dulu naya. 



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.