JALAN-JALAN TENGOK BUNGA DI FLORIA PUTRAJAYA 02/09/2018

Monday, September 03, 2018
Alhamdulillah semalam hari terakhir Floria Putrayajaya. Kak Feni sempat pergi walaupun dah lambat. Kebetulan semalam ada kenduri di Kajang, makan tengahari. Lepas makan tengahari di tempat kenduri kami terus ke Putrajaya.

Kami sampai di Putrajaya dalam pukul 2.30 petang. Kami solat zuhur di masjid besi Putrajaya. Haha rasanya ni adalah kali pertama kami solat di sini. Selalu datang tapi tak masuk pun sebab dekat kan (dekat la sangat). Dulu zaman sekolah, datang Putrajaya dengan rombongan naik bas. Pergi beramai-ramai dengan kawan-kawan memang seronok.

Masuk pintu utama dah ramai orang maklumlah hari terakhir kan. Cantiknya bila jalan bawah kain warna-warni. Teruja sangat bila duduk bawah ni.

Harga Tiket untuk Hari Minggu (Jumaat, Sabtu & Ahad)

Dewasa :  RM15.00 (Warganegara) RM30.00 (Bukan Warganegara)
Kanak-kanak/ Warga Emas/ OKU : RM8.00 (Warganegara), RM16.00 (Bukan Warganegara)

Harga Tiket Untuk Hari Biasa :

Dewasa : RM15.00 (Warganegara) RM24.00 (Bukan Warganegara)
Kanak-kanak/ Warga Emas/ OKU : RM6.00 (Warganegara) RM12.00 (Bukan Warganegara)

Alhamdulillah, tiket Kak Feni dan keluarga dapat tiket pecuma (disponsor oleh Abang Chik dan Kak Ina). Depa beli lama dah di Matta Fair. Jadi dapat harga murah berbanding beli secara walk-in. Nak murah boleh juga beli secara online. Kalau pergi ramai-ramai boleh beli secara online.

Masa ni la nak spend time together-gether dengan family. Selalu sibuk dengan kerja kan. Sementara anak nak besar ni. Kita yang tua bangka ni pun seronok dan hilang segala tekanan dan stress bila tengok tempat yang cantik macam ni. Muka sengeh je sebab boleh berjalan.

Masa kami sampai cuaca dah mendung dan hujan dan mulai turun. Berkejaran kami ke tempat teduh. Cari tempat yang indoor. Mujur dalam ni luas dan besar. Banyak indoor dan outdoor. Bila dah hujan lebat selebat-lebatnya ni kami terpaksalah berpusu-pusu masuk ke tempat indoor. Banyak aktivit yang boleh di buat di sini. Seronok !

Kami ni bila dah kena hujan, mula lah ada yang sakit kepala. Bila dah sakit kepala mula lah spoil mood nak berjalan. Bawak anak-anak kecil memang mencabar sebab kalau mereka merengek memang tak boleh buat apa. Layan jela angin mereka dulu.

Hujan turun dengan selebatnya. Dekat sejam juga hujan turun. Dalam pukul 5.30 baru hujan beransur berhenti. Jadi kami pun dengan senang hati meneruskan perjalanan untuk menikmati pemandangan di sini. Teruja dan seronok, itu adalah gambaran yang Kak Feni boleh cerita. Mak Ude sarankan supaya kami lepak sampai malam. Mengenangkan kami ni, esok kerja jadi terpaksalah membatalkan niat itu. Hahaha.

Kami keluar dari Floria Putrajaya lebih kurang pukul 6.00 petang. Masa keluar pun masih ramai lagi yang tengah beratur untuk masuk ke dalam. Memang meriah betul last day ni sebab taknak lepaskan peluang untuk tengok pertunjukkan kapal berhias.

Tahun depan, ada rezeki kami pasti akan kembali lagi.

4 comments:

1. Ala.. Dah habis dah ye.. tak berpeluang nk ke sini..

ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'a dah habis Ahad lepas. Kita tunggu tahun depan pulak.

Delete
  2. wah.. best.. rindu putrajaya.. :)

follow sini.. harap sudi follow http://ejulz.blogspot.com jugak :)

ReplyDelete
    Replies
    1. Putrajaya sentiasa menanti kedatangan pengunjungnya. Kalau ada event memang meriah.

Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !