Pulau Pangkor Destinasi Menarik Di Malaysia Yang Perlu Dikunjungi

Friday, July 12, 2019

Pulau Pangkor sebuah pulau kecil yang terletak di Negeri Perak. Perjalanan dari Kuala Lumpur dalam 3 jam lebih dah sampai. Kak Feni dan keluarga pernah guna jalan lama konon-konon nak lalu kampung-kampung. Last-last sesat entah ke mana. Naik bukit turun bukit sampai sesat. Suami Kak Feni sampai muntah sebab sakit kepala. Sejak tu kami tak pernah lagi lalu jalan lama. Kalau ke Pulau Pangkor mesti ikut higway Plus dan keluar ikut Bidor.

Untuk orang yang dah biasa mungkin takde masalah. Bagi kami yang sekali sekala ni memang akan ikut highway je. Untuk keselamatan jugak. Kalau apa-apa jadi kami pun dah tahu jalan yang biasa kami lalu.

Selalunya tiap-tiap tahun, setiap kali cuti panjang Raya Cina. Kami akan ke Pulau Pangkor. Tahun ni kami tak ke Pulau pada raya lepas sebab nak pergi ikut trip abahnya di sana. Banyak aktiviti menarik yang berlangsung. Semua ambil Pakej dengan Cuti-cuti Murah Kak Honey. Dengan Pakej RM218 seorang dewasa.

Budget Family Packages
PANGKOR ISLAND
Viral Packages😍😍😍

🏄‍♂🏄‍♀🏄‍♂🏄‍♀🏄‍♂🏄‍♀🏄‍♂🏄‍♀

( Palma Beach Resort )
3 DAYS 2 NIGHT
RM218.00 perpax adult
RM140.00 perpax child

2 DAYS 1 NIGHT
RM168.00 perpax adult
RM118.00 perpax adult

Without swimming pool

Minimum 6 person

Packages included :

#Island ( van ) transportation to & fro to resort from jetty pangkor
#2 @ 1 night accomodation at teluk nipah
*sharing 3 person per/room
*1 queen bed @ 2 single bed + mattress
*aircond
*wifi
*tv
*hot water
*2-5 minutes walk to the beach
#2 × Set / buffet breakfast
#1 × Set / buffet dinner
#1 × Pack Lunch ( for 3days 2night stay only )
#Island hopping with speedboat
*whale rock
*crocodile rock
*foot rock
*turtle rock
*monkey bay
*giam island
#Complimentary Fish fidding
#Complimentary Snorkling at Giam Island
#Complimentary mask gear / life jacket
#Tour guide as reference

Noted : *Add on surcharges RM25.00 perpax for peak season & public holiday.
* 4 - 11 years old ( child ).

Kami ambil pakej 3 hari 2 malam sebab alang-alang dah pergi baik ambil yang puas hati. Bukan selalu dapat bercuti kan. Ni pulak pergi beramai-ramai. Ada juga pakej yang lebih murah serendah RM198 untuk seorang bergantung kepada tempat dan pakej.

Image may contain: outdoor and text

Boleh ushar CUTI-CUTI MALAYSIA | PULAU PANGKOR TEMPAT MENARIK DAN PALING MURAH DI MALAYSIA untuk aktiviti yang telah Kak Feni rasai di sana.

Dalam banyak-banyak tempat yang berpantai di Malaysia. Pulau Pangkor adalah satu-satunya tempat yang menawarkan permainan sukan air paling murah. Antara sukan air yang disedaiakn di sini ialah banana boat, sofa boat, berkayak dan banyak lagi. Kalau nak naik bot nak melawat pulau atau nak buat aktiviti snorkeling, di sini ada semuanya. Harganya jauh lebih murah berbanding tempat lain.

Jangan lupa masukkan aktiviti snorkeling dalam tentative program sekiranya ke Pulau Pangkor, sebab keadaan pulaunya yang cantik dan banyak ikan memang seronok untuk dinikmati.

Bagi mereka yang rindukan kedamaian boleh lari ke Pulau Pangkor sebab suasananya yang indah dan cantik patut dinikmati. Nak feeling ala-ala Maldives pun boleh. Haha kena pandai-pandai cari port.

Untuk dapatkan harga Pakej terbaru boleh klik link di bawah :-

http://kakhoneytravel.wasap.my/
http://fenitravel.wasap.my/

www.wasap.my/601137834482

2 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.