Raya Tak Habis Lagi

Monday, July 01, 2019
Selagi raya tak habis selagi tu lah bedoyon-doyon open house dibuat. 

Kami menerima banyak jemputan dan banyak juga yang tak dapat pergi sebab banyak sangat. Jadi kena skip dan pilih-pilih. Kami mohon maaf sebab tak dapat hadir.

Bila dah raya ni, jalan mula sesak dengan kenderaan. Lagi pulak rumah kami di Hulu Langat yang sememangnya terkenal dengan jalan jem. Dengan orang nak pergi beraya open house, nak beli lemang dan juga sekarang ni musim durian.

Kalau nak pergi mana-mana kena plan awal untuk elakkan jalan jem. Kalau tak buang masa je duduk dalam kereta atas jalan.

Semalam mak mertua Kak Feni buat juga makan untuk anak beranak datang beraya. Maklumlah anak beranak ramai. Alang-alang buat ajak jiran-jiran sekali. 



Kira majlis mula petang sampai malam. Alhamdulillah semua juadah yang mak mertua kami buat habis. Semoga ada keberkatan di situ. Harapnya tetamu puas hati dan balik dengan gembira. Maklumlah Langat ni memang glamour dengan jalan jem. Hahaha.

Kebetulan pulak semalam banyak majlis open house yang VVIP buat. Ahli politik dan masjid-masjid sekitar pun tak melepaskan peluang buat majlis. Surau Al-Munir Taman Sri Nanding pun ada juga majlisnya, ayah mertua seorang je wakil yang pergi. Yang lain smeua sibuk mengemas di rumah mak.

Dalam sibuk-sibuk tak sempat ambil gambar. Dok kalut ke benda lain. Membawang dan layan tetamu, ewah. Okeylah cukup dulu bebelan untuk hari ni. 

1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.