Lawan Selsema Dan Batuk Dengan Manfaat Vitamin C Shaklee

Thursday, July 25, 2019
Selsema yang berulang-ulang dan susah nak baik adalah salah satu tanda badan kurang nutrisi. Sistem imun tubuh yang lemah dan kurang beruapaya untuk melawan jangkitan. Selsema yang lama dan berterusan boleh menyebabkan banyak masalah kesihatan.

Amalan gaya hidup yang sihat adalah cara terbaik untuk mencegah jangkitan kepada tubuh badan. Jaga pemakanan dan jauhi gejala yang tidak sihat seperti merokok, minum alkohol dan tidak bersenam.

Salah satu suplemen yang boleh menguatkan sistem imun ialah VITAMIN C SHAKLEE.


Vitamin C Shaklee dihasilkan daripada ekstrak jagung yang sangat kaya dengan kebaikan. Setiap tablet yang diambil mengandungi 500mg vitamin C. Dilepaskan 100mg setiap satu jam. Maknanya satu tablet 500mg. Ia dilepaskan untuk 5 jam.

1. MENINGKATKAN SISTEM IMUNISASI






Vitamin C sangat terkenal dengan kebaikannya bukan sahaja untuk meningkatkan sistem imunisasi malah untuk kesihatan juga. Bila sistem imun badan lebih kuat dan mampu untuk melawan jangkitan kuman seperti selesema dan batuk. Badan juga lebih kuat untuk menghadapi keadan cuaca yang tidak menentu pada masa sekarang.


2. MELEGAKAN MASALAH RESDUNG





Siapa yang ada masalah sinus dan selalu bersin di pagi hari sangat bagus untuk amalkan Vitamin C. Pengambilan setiap hari boleh mencegah dan melegakan masalah sinus. Resdung atau gatal hidung juga boleh dicegah dengan pengambilan vitamin C setiap hari.

3. MENJADIKAN KULIT LEBIH CANTIK DAN SIHAT



Semestinya menjadi kesukaan para wanita untuk menjaga kecantikan kulit supaya nampak lebih sihat dan cantik. Mengamalkan Vitamin C sebagai suplemen tambahan bukan sahaja menjadikan kulit cantik malah lebih sihat dalaman dan luaran.

4. SESUAI UNTUK IBU HAMIL



Bagi ibu-ibu hamil yang ingin menguatkan sistem imun diri dan juga bayi dalam kandungan, vitamin C adalah terbaik. Ia juga membantu dalam mencegah penyakit jaundis yang selalu berlaku kepada bayi yang baru dilahirkan. Vitamin C adalah salah satu suplemen yang disyorkan dalam SET HAMIL dan SET BERPANTANG serta SET MENYUSU.

5. MENGURANGKAN RASA LOYA IBU HAMIL




Loya dan muntah boleh menyebabkan ibu kurang mendapat nutrisi dari makanan yang diambil oleh ibu tersebut. Jadi untuk mengurangkan rasa loya dan mabuk ketika hamil, boleh kunyah CHEWABLE-C PLUS.

6. LEBIH FOKUS DAN MENGURANGKAN MENGANTUK DI TENGAH HARI




Yang ini sangat bagus untuk mereka yang bekerja di siang hari. Kadang-kadang lepas makan tengahari, mata mula rasa letih dan mengantuk. Vitamin C boleh membuatkan diri kita sentiasa fokus dan tidak mengantuk.

Jadi pilihlah Vitamin C yang selamat untuk diamalkan. Semestinya Halal dan bebas bahan kimia merbahaya.


Promosi ini hanya untuk bulan Julai 2019 sahaja. Untuk pertanyaan dan pesanan boleh hubungi Kak Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.