TIPS UNTUK MENGHILANGKAN SENGGUGUT DI KALANGAN WANITA DAN REMAJA

Friday, November 03, 2017


Dalam menyebarkan kebaikan produk kesihatan dan kecantikan. Feni banyak terima feedback tentang kesan positif sejak amalkan suplemen ni. Antara feedback paling best ialah masalah senggugut hilang. Feni dulu pun memang tiap-tiap bulan kena senggugut. Bila kena sampai muntah dan tak boleh kerja apa. Jom Feni share beberapa tips untuk menghilangkan sengugut.. Tips ini juga berjaya buat sahabat yang mengamalkannya.

TIPS UNTUK MENGHILANGKAN SENGGUGUT 

1. AMALKAN MINUM AIR SUAM 

Banyakkan minum air suam untuk mengelakkan badan kurang air dan kering. Perjalanan oksigen dan darah dalam tubuh juga memerlukan cecair. Jadi memang kena banyakkan minum air.


2. ELAKKAN MAKAN ATAU MINUMAN YANG SEJUK

Beberapa hari sebelum datang bulan, Feni akan cuab untuk tidak makan atau minum benda-benda yang sejuk macam minum ais ataupun makan makanan yang sejuk.


3. KURANGKAN MAKANAN YANG BERGARAM DAN BERPERISA

Feni akan kurangkan makanan yang berperisa dan bergaram untuk mengelakkan masalah kembung ketika datang bulan. Makanan segera seperti jajan memang Feni akan cuba elakkan.

4. BERSENAM 

Amalkan senaman untuk membantu melancarkan perjalanan peredaran darah. Senaman ni boleh dibuat ikut suka. Bagi Feni naik turun tangga dan lompat tali skipping dah cukup. Senaman ni boleh menguatkan jantung juga.

5. BERTUNGKU KETIKA HAID

Bertungku ketika datang bulan memang membantu melegakan sakit senggugut. Masa zaman sekolah dulu, Feni memang selalu kena senggugut. Bila kena Feni masukkan air panas dalam botol dan tungku guna air panas. Sekarang ni memang ada batu sungai sedia untuk guna bila rasa perut kembung atau macam ari-ari sakit.

6. MINUM AIR HALIA PANAS

Ini biasanya hari pertama Feni buat. Maklumlah masa ni kan perut terasa kembung dan banyak angin. Halia yang diketuk dan direndam dengan air panas. Sekarang ni lebih mudah boleh telan jer PEPPERMINT GINGER PLUS. Nak bancuh boleh nak telan macam tu pun okey sebab dibuat dalam bentuk tablet.

Biasanya Feni sebelum datang bulan akan mengalami mood swing beberapa hari tu. Jadi masa ni Feni akan banyakkan minum air suam untuk elakkan badan kurang air. Masa ni suplemen yang Feni selalu amalkan ialah Vitalea sebab Feni ni ada masalah tekanan darah rendah. Tak kena gaya memang akan rasa pening-pening macam nak pitam. Alfalfa pula memang tidak akan miss sebab memang sangat-sangat membantu melancarkan perjalanan darah keluar.

Jom tengok video di bawah untuk membantu masalah sakit senggugut.



CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SENGGUGUT



Semua suplemen ini memang Feni akan amalkan supaya masalah senggugut dari zaman sekolah hilang. Kini anak dah 2, kesihatan makin baik dan bertambah sihat. Alhamdulillah semuanya dengan izin Allah sebab dipertemukan dengan produk yang baik ini.

Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee jangan malu untuk kontek Feni. 

Penghantaran produk adalah ke Seluruh Malaysia.

COD AREA HULU LANGAT, PLAZA PERMATA & HOSPITAL KUALA LUMPUR.

Safeni Feni
SID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.