ALHAMDULILLAH REZEKI HARI INI - RAKUZEN @ SUNWAY PUTRA MALL

Thursday, July 26, 2018
Benda yang paling best di dunia ialah bila Kak Feni dijemput makan-makan dan makanannya sedap-sedap semunya. Bagaimana lagi hendakku dustakan nikmatmu wahai tuhanku. Syukur alhamdulillah.

Ke manakah Kak Feni kali ini ?

Hari ni Kak Feni dijemput makan di RakuZen di Sunway Putra Mall.


Dari pejabat ke Sunway Putra Mall tak lama. Dalam 5 ke 10 minit je sampai. Alhamdulillah hari ni kami pergi dengan kereta. Kadang-kadang kami suka datang ke Sunway Putra Mall ni dengan LRT je sebab malas nak parking. Satu stesen je kalau dari Titiwangsa.


Sebenarnya ini adalah kali pertama Kak Feni makan di RakuZen. Sebelum ni pernah juga makan makanan Jepun tapi bukan di RakuZen. Makanan dia boleh tahan dan sedap. Kena dengan tekak Kak Feni. Yang penting ada nasi. Keh keh keh (macam mana nak kurus ni ?)

Bila menu sampai (tak sempat nak snap photo). Kak Feni pilih set BENTO sebab senang. Satu set dah ada macam-macam. Ada nasi serta sup. Memang best. Bento yang Kak Feni pilih ialah "Kaki no Spicy Moso Nabe Zen" atau Oyster Hot Pot with Miso Soup - Base Set. 



Yang lain-lain order macam-macam lah. Tak sempat nak snap photo sebab semua dah kelaparan. Kat sini ada bento dan ada juga ala-cart. So kita boleh je choose. Macam Kak Feni yang malas nak ambik ala-cart ni senang ambil bento. Yang ni pun belum tentu habis sebabnya portion dia sangat besar. Kalau makan dengan family memang share 4 beranak. 

Kami juga order salad. Salad dia memang best sebab rasa sos dia lain dari yang lain. Lagi ada mee sejuk, sushi dan banyaklaaa. Yang ni kami share pakat rasa sikit seorang. Sushi seriously Kak Feni tak pernah makan. Haha sekali makan macam best pulak. Dulu dok pikir sushi tu macam hanyir (memang jahat sungguhlah otak ni memikir yang bukan-bukan).

Masa kami pergi ni memang ramai customer. Maklumlah musim gaji kan. Sekali sekala nak rasa bolehlah. Kalau macam gaji macam Kak Feni memang sekali sebulan bolehlah nak merasa kan. Hukhukhuk sadis.

Nak sambung sikit pasal makan-makan di Sunway Putra Mall ni. Kat sini memang banyak tempat makan yang best-best. Hari tu Kak Feni ada tulis entry pasal DUBOYO juga. Dubuyo ialah makanan Korea. Haiii bila lah boleh pergi Korea ke Jepun ni ? Asyik makan makanan dema je ni.

Ada rezeki Kak Feni share pasal makan-makan tempat lain pulak okey.

2 comments:

  1. huurm sedapnya nampak. makanan Jepun suka jugak =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam ni la Kak Feni. Tunggu gaji sebulan sekali. Dapat gaji kita feeling orang have2 la. Makan di restoren overseas. Tq sudi singgah.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.