DEMAM SELSEMA MENJELMA

Monday, July 23, 2018


Dua tiga hari ni tak boleh nak chill sangat sebab demam selsema menjelma. Mula-mula seorang kena. Lepas tu berjangkit kepada yang lain dan seterusnya.

Selsema ni jadi sebab tak cukup rehat sangat. Penat sungguh minggu lepas. Rasa macam tak cukup tidur sebab ayik ke sana kemari dengan urusan dunia. Mungkin badan pun nak rehat juga kot.

Mula-mula Adik Rayyan yang selsema, kemudian kena dekat ummi dan pagi tadi nampak macam abahnya pun dah mula sumbat hidung. Bila hidung ni mula meleleh dengan air hidung memang tak selesa sangat.

Pagi tadi bangun pun agak lambat sebab tak larat nak bangun. Anak-anak pun lambat bersiap. Nasib baik hari ni Isnin. Semua baju dah siap bergosok semalam.

Selsema ni cepatlah berlalu pergi. Lama dah tak kena ni. Selalu kena pun kejap je elok. Ni dah 2 hari. Lemah habis badan-badan ni. Lenguh habis rasa. Nak cuti pon dah banyak cuti yang ambil. Bulan Ogos ni nak ambik cuti lama nak balik kampung. Jadi makanya bertabahlah Mak Jemah. InshaAllah esok baik.

Mak Jemah kena kuat untuk anak-anak. Mana boleh lemau-lemau kan. Orang lain lagi banyak dugaan. Kita yang sikit ni pun rasa malas bebenor sebab apa. Sebab terlalu selesa dengan zon selesa. Padahal tak seselesa mana pun. Kais pagi makan pagi kais petang makan petang.

Apapun alhamdulillah dengan nikmat yang Allah bagi ni.

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.