SENAMAN KEGEL UNTUK MENGUATKAN DAN MENGETATKAN OTOT VAGINA

Tuesday, July 17, 2018
Pernah dengar tak senaman kegel ? 

Senaman kegel boleh dibuat dimana sahaja tak kira di rumah atau di pejabat. Sambil-sambil buat kerja di pejabat pun boleh buat senaman ni. Kadang-kadang orang sebelah pun tak tahu kita sedang buat senaman kagel. Teknik kemutan untuk menguatkan otot vagina.

Senaman Kegel ialah senaman menguatkan otot pelvis. Di dalam kumpulan otot inilah terletaknya bahagian alat sulit wanita iaitu otot vagina. Kebanyakan wanita mengalami masalah kelemahan otot pada bahagian sulit. Lantai pelvik, yang menyokong rahim, pundi kencing, rektum dan usus kecil, dikenali sebagai otot Kegel.

Jom tengok video senaman kegel di bawah yang boleh kita cuba di rumah.


Antara manfaat senaman kagel ini ialah mengetatkan dan merapatkan lagi otot vagina, mengelakkan rahim jatuh (prolapse), memudahkan mencapai klimaks semasa seks dan mengurangkan buasir.


Masalah vagina longgar sering dialami oleh wanita terutamanya yang telah berkali-kali bersalin. Wanita kalau tak jaga boleh mendatangkan masalah bukan sahaja untuk diri sendiri malah dalam perhubungan suami isteri juga.

Cara yang terbaik adalah dengan menjaga kesihatan diri dan mengamalkan gaya hidup yang sihat. Pengambilan makanan yang sihat serta sentiasa positif selalu.

SUPLEMEN YANG MEMBANTU DALAM MASALAH DALAMAN WANITA




Alfalfa adalah sejenis herba yang dihasilkan daripada tumbuhan Alfalfa yang terukti banyak khasiatnya terutama untuk wanita. Menjadikan rahim lebih kuat dan menghilangkan masalah keputihan yang sering dialami oleh wanita. Kebanyakan pengamal Alfalfa menganggap ianya adalah jamu moden kerana berjaya menyelesaikan masalah dalam wanita.



Kelebihan Alfalfa yang lain boleh rujuk sini.

Nak order atau sebarang pertanyaan boleh hubungi Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.