JALAN-JALAN KE PLAZA GM KLANG 08/07/2018

Monday, July 09, 2018
Sebenarnya Feni tidak pernah sampai ke Klang. Semalam bila Encik Husband cakap jomlah kita ke GM Klang. Laju je Feni dengan anak-anak bersiap. 

Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Plaza GM mengambil masa dalam sejam juga sebab jalan yang agak jem. Musim raya ni open house masih berleluasa jadi terpaksalah menghadap jem. Nak tak nak kena hadap juga lah.

Kami sampai sana dalam pukul 4.00 petang. Keadaan parking yang sesak dah penuh dengan kenderaan. Kami masuk parking di kawasan lapang depan GM Klang tu. Bangunanan GM agak besar. Tak larat nak jalan semua. Kami hanya jalan-jalan cuci mata. At least lepas ni bila orang tanya pernah pergi tak GM Klang. Dahhh. Hehehe.

Kat bahagian bawah blok A, ada jual barangan pengantin. Kami singgah situ kejap. Seronok tengok barang-barang nak kenduri. Bila bawak anak-anak kecil ni memang kena banyak sabar. Diorang mesti ada agenda sendiri iaitu nak beli mainan. Di sini memang banyak sangat kedai mainan. Ummi nasihatkan anak-anak kita datang sini nak jalan-jalan je. Alhamdulillah dua-dua mengerti.

Feni tak sempat nak snap picture banyak-banyak sebab dok kalut dengan anak-anak. Biasalah ummi anak dua kan. 


Perbezaan antara harga ahli dengan harga biasa agak jauh juga. Jadi kalau sesiapa yang berada di area Klang selalu pergi GM boleh terus sign up member.


Tergoda tengok wallpaper yang cantik-cantik dan harga mampu milik. Tunggu rumah kami siap kami shopping wallpaper di sini. Amin Ya Allah Ya Mujib.



Sementara menunggu beli ayam gunting di kaki 5 dekat Plaza GM ni. Kami berwefie dulu sebagai kenangan.






#review Feni tentang GM Klang.

Tempatnya agak besar dan luas. Terdapat banyak blok di sini. Perlu tengok map untuk tujuan masing-masing. Kalau nak santai-santai macam kami boleh je terjah. Kalau ada tujuan ke sana lebih baik fokus sebab kalau masa tu nak mencari memang agak kelam kabut dan memenatkan.

Bahagian bawah G (Ground Floor) banyak restoran, jadi nak makan tak susah. Boleh pilih je nak makan apa.

Masa nak masuk ke dalam Plaza GM ni. Bahagian pintu agak sesak dan ramai orang sampaikan penghawa dingin pun tak terasa. Rasa sesak nafas sikit di sini. Feni cepat-cepat keluar untuk mengambil angin.

Kami pergi sekejap aje. Pusing-pusing dan tengok-tengok tak sampai 2 jam. Mungkin yang dah biasa memang seronok. Bagi Feni Plaza GM di Kuala Lumpur lebih flexsible sebab senang dan mudah. Bagi Feni lah terpulang pada masing-masing.

Balik dari GM Klang, kami lepak rumah Cik Idah di Kampung Baru. Macam biasa bila berkunjung ke rumah Cik Idah, kalau tak makan tak sah. Kami di jamu dengan hidangan makan malam yang enak-enak. Ada nasi putih, sayur kacang digoreng bersama dengan udang, telur dadar, ayam goreng dan sup daging. Wahhh memang meletops habis makanannya. Dari perut yang dah kenyang pun rasa nak makan lagi.

Alhamdulillah murah rezeki kami semua. Selepas makan kami minta izin nak pulang. Ada rezeki boleh berjalan lagi ke sana.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.