CLEAR DRAFT TO PUBLISH

Tuesday, April 03, 2018
Hari demi hari, banyak yang berlaku dalam hidup. Kadang-kadang sempat publish karya yang menarik. Kadang-kadang sendiri pun tak paham. Mula-mula buat je ikut flow. Lama-lama jadi habit untuk siapkan entry setiap hari. Kekangan masa kadang-kadang sangat-sangat mencemburui sebab tu banyak enty yang tersimpan dalam draft.

Planning sangat penting untuk siapkan semua tugasan. Bagi mak jemah yang masih work under my boss ni kena juga ikut arahan. Selagi kerja pejabat tak siap tak boleh nak berpoya-poya dengan urusan peribadi.

Ingat juga keberkatan dalam mencari rezeki. Kalau kita gunakan masa kerja untuk urusan peribadi memang tak boleh melainkan masa tu kita memang free. Mak jemah kalau nak update entry pun tunggu habis waktu kerja. Dalam pukul 5 dah rileks dah. Sementara nak tunggu en hubby datang ambik untuk balik kerja pukul 7 malam. Macam ni lah nak cari rezeki yang halal kan.

Anak ada 2 orang yang perlu disuapkan. Lepas tu nak belanja makan itu ini. Alhamdulillah rezeki mereka tetap ada. Syukur sangat-sangat dengan nikmat Allah bagi ni.

Jadi untuk memulakan kembali tugasan kembali mencantikkan tulisan blog Mak Jemah kena sediakan kembali nota-nota dan juga buat buku untuk artikel yang bakal keluar. Kadang-kadang artikel tu nampak sangat bodoh tapi yang tu lah selalunya banyak view dan yang penting banyak dapat sales. Bila dapat sales secara tak langsung poket pun kachingggg.

Tengok-tengok darft banyak lagi yang belum selesai dan tak sesuai untuk di publish. 

Nak kena ambil masa untuk proses mengclearkan draft ni. Nak buat sharing pun kena ada ilmu jugak. Bukan apa kalau kita share benda-benda yang tak elok. Akibatnya kita juga yang kena. Jadi nak share benda yang baik pun kena ada ilmu.



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.