Perjalanan Seribu Batu Dimulakan Dengan Langkah Pertama

Tuesday, April 17, 2018
Bestnya bila kita tengok orang yang dah berjaya tu kan. Mesti dalam hati terdetik "bestnya jadi dia". Kadang-kadang kita ni selalu lupa dengan nikmat yang berada di sekeliling kita. Kita tak sedar Allah dah bagi nikmat yang banyak sangat untuk kita.

Asyik nampak orang yang lebih sedangkan kita pun punyai kelebihan yang Allah bagi. Bersyukur dengan nikmat Allah bagi.


Sebenarnya bila kita belajar bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi kepada kita setiap hari. Kita akan berasa amat bertuah kerana diberikan peluang dan waktu untuk menikmati hari-hari yang lebih bahagia. Walaupun ada yang suram namun yakinlah bahawa pasti akan ada sinar bahagia di kemudian hari. Ujian Allah bukan untuk memudaratkan kita tapi untuk kebaikan kita.

Seribu langkah bermula dengan langkah pertama. Kalau kita tak mulakan dulu macam mana nak sampai ke langkah yang ke seribu ye tak ? 

Mulakan dengan apa yang ada. Try and adjust orang kata. Jangan mudah putus asa dengan hidup ini. Semua ini adalah dugaan untuk kita. Kalau tak berjaya dengan cara ni kita cuba dengan cara lain. InshaAllah mesti akan ada jalan.



No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.